Angelika

Bday weekend in @ Leicester
Så blev det min födelsedag igen och i år åkte jag och Evelina till Leicester för en weekend där. När vi kom upp skålade vi in med skumpan jag fått i födelsedags present och gick ut och åt middag. Sen blev det en rätt tidig kväll med cheescake från Tesco.
 
 
Lördagen spenderade vi med att turista så mycket man kan i Leicester. Vi såg katedralen, the clocktower och stadens most haunted house. Vi konstaderade rätt snabbt att det inte fanns så där jättemycket att se men skulle säga det var en rätt fin stad ändå, tror sökert de kan vara lite mysigare på sommaren när man kan upptäcka lite mer parker och sånt.
 
 
På kvällen gick vi ut på walkies för att fira St Patricks day. Irlands national dag och dagen då de även kammade hem vinsten av rugby turneringen six nations, alltså en väldigt bra dag för alla Irländare. Paddy´s day firas på ett helt annat sätt än Sveriges national dag här tar de det på fullaste allvar! Vid tre tiden när vi gick hemmåt så hade det snöat!
 
 
På söndagen innan vi åkte hem igen njöt vi extra länge av frukost buffén och gick sen en sista tour runt stan. Kul att ha sätt Leicester men de kom nog inte med på min topp tre städer i UK, har svårt att tro jag kommer komma tillbaka dit igen. Leicester är landets 8e största stad med ca 500 000 invånare.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress