Two days ago

Tänkte skriva ett litet inlägg om i lördags. Det var mamma och pappas sista dag innan de åkte hem igen. Hade bestämt att jag skulle visa dem tower bridge, vi promenerade dit via southbank och gick överbron för att gå den andra sidan tillbaka. Stannade på Nandos St. Pauls för lunch och tog sedan förförsta gången under helgen undergrounden till Victoria. Vi har annars gått allt och det blev totalt ca 4 mil. Men tycker absolut att man får ut mest av att gå, då får man se allt påvägen mellan de olika ställena!

Vi hämtade ut deras väskor på hotellet och jag sa sedan hejdå till dem och de tog bussen mot Standsted. Mindre än en månad tills jag är hemma nu och själv sätter mig på ett plan tillbaka till Sverige.

Sen gick jag och letade efter ett Nero att ladda mobilen på, hittade inget men orkade tillslut inte leta mera så satte mig på ett i Westminster. Väntade på att Evelina skulle komma från Canary Wharf där hon lämnat sitt värdbarn. Mötte upp med henne och vi hittade efter yttligare en timmes letan ett ställe att ladda våra mobiler lite på.

Vi bestämde oss för att vi var sugna på pizza så vi åt middag på pizzaexpress chaingcross. Var mysigt och  inte så farligt dyrt ställe. Innan vi åkte hem satte vi oss på samma bänk som vi satt på för några veckor sedan nere vid blackfriars. Himla bra bänk!

Sverigebesök

Har sedan igår haft mamma och pappa på besök i London. Jag mötte upp med dem när de anlände till Victoria Station vid 11 och så gick vi och lämnade väskorna på deras hotell. Till lunch fick de prova nandos, vi gick till det i Vauxhall och påvägen tillbaka promenerade vi förbi Big Ben och Buckingham Palace.

Idag när jag var ledig kunde jag spendera hela dagen med dem. Vi började med ett varv i London Eye och tittade sen på Trafagal Square, Picadilly Circus, Oxfodstreet och Harrods. I mellan hann vi med lunch på The Real Greek.

Efter en lång dag med massa turistande   hängde vi en stund på hotellet innan vi åt middag på giraff. Sen tog jag mitt tåg hem och ska nu titta på ett avsnitt av allt för Sverige innan jag somnar. Cheers!

The 1975

9pm igår var det äntligen dags för mig att se the 1975 på Hammersmith Apollo. Åh vad jag varit taggad på det här länge!! Ända sedan biljetterna släpptes i somras har jag försökt att få tag på en, blev så glad när jag hittade en tjej som sålde sin biljett.

Det var verkligen värt varenda penny! Eftersom de spelade på ett så litet ställe så märktes det tydligt att alla där var fans av dem, ingen som bara vill gå för kul hann lixom med att få biljetter. Underbar känsla på hela giget! Kunde ha haft något bättre plats men det var helt okej. Topp tre var Love Me, Girls och Menswear.

Joe & Casper Hit The Road

Söndag - Vi bestämde oss för att ses vid 12 på baker street. Äta den klassiska söndagsnandosen och gå till svenska kyrkan på deras julmarknad. Vi fick stå i kö untanför, det var galet hur många som var där. Kan säga att lokalen är rätt liten så det var inte mycket tom yta där inne. Sen satte vi oss på Caffé Nero och spelade in en podd som ni kan hitta i det tidigare inlägget!

Casper Lee och Joe Sugg´s film Joe and Casper Hit the road hade på kvällen premiär på Leicester Square så vi tog en buss ner dit för att se om vi kunde få se något av den rödamattan. Vi var rätt så sena om man jämför med de som stått och väntat hela dagen så vi ställde oss vid ingången för de gästerna som inte är kända, vakterna sa att de nog inte skulle komma ner till oss men de gjorde de! Lyckades tyvärr inte få bild med Casper eller Joe men Marcus Butler stannade och tog bilder med oss.

Kommer absolut försöka hinna med en "riktig" premiär till en större film under året med lite mera kända namn. Igår var det mest youtubers och familj till dem som kom men det var roligt ändå!