Helgen som var

I lördags mötte jag först upp med Sabina på Charing Cross hon skulle senare vidare till en annan kompis så vi passade på att ta en fika innan. Jag drack en smoothie. Sen tog vi en liten promenad, gick tillbaka till Charing Cross. Träffade Vickan och sa hejdå.

Jag Vickis hade planerat att käka lunch på Vapiano, första gången jag var där men inte sista. Åt en gudomlig pasta aldfredo. Senare anslöt sig Evelina, hon ville gå till Primark. Så vi gjorde de man inte ska göra, gick till Primark Tottenham Court Rd på en lördag. Vart ett snabb besök innan vi hamnade på nero. Vandrade upp till Svenska Kyrkan där vi kollade på Mello!

På mellon träffade vi Hanna och hennes kompis Angelica. De följde efteråt med oss till Zizzi där vi åt middag ihop!

Söndag tog jag bussen till Wimbledon. Jag och Evelina hade tänk utforska ett nytt område. Vi kollade lite i shoppingcentret och satt en stund på en pub. Hade tänkt att gå och titta på tennis stadion men tog istället tramen till Ikea! Där blev det dubbelfika.

Idag har jag tvättat och lunchskypat med gänget. Känner för första dagen på länge att min förkylning är påväg tillbaka så tror jag ska ta en promenad i solskenet innan jag hämtar barnen.

S-G's place

Lördag morgon vaknade jag med feber, åt frukost och stoppde i mig ett par alvedon. Skypade med familjen i Sverige innan jag tog tåget mot Bromley. Vi hade nämligen blivit bjudna till Sabina i Chatham för en myskväll hemma hos henne. I Bromley träffade jag Evelina och vi åkte tillsammans vidare till Sabinis. Hon hämtade upp oss och vi åkte till ASDA och handla inför kvällen innan vi även hämtade upp Vickan som kom med ett senare tåg.

Hemma hos Sabina lagade vi tacos, kollade mello och spelade spel. Både jag och Evelina var riktigt förkylda så vi fick snabbt namnet snorungarna och fick därmed också dela det röda gästrummet. Vi somnade tidigt och snarkade i kapp hela natten.

07.15 vaknade vi båda och kunde inte sova mer. Vi låg och pratade några timmar och jag tog en dusch innan vi bestämde oss för att fixa frukost och väcka de andra två.

Vid två tiden var Vickan tvungen att lämna oss, så när vi lämnat henne på stationen åkte vi in till Rochester. Hittade en liten pub där vi provade sunday roast. Den var inte i närheten av så god som min hostfamilys roast dinner är, helt klart en besvikelse!

Innan tiden var kommen för oss snorungar att lämna Chatham och fara hem till London åkte vi tillbaka till Sabina och bakade bullar. Vi blev även bjudna på lite norrlänsk jojk. Mycket intressant eftermiddag!

Last Week

Är mer än dags för en uppdatering här! Har varit sjuk sedan i slutet av förra veckan så har inte haft någon inspration till att blogga. Tänkte dela upp det i två inlägg. Torsdag-fredag förra veckan jobbade jag heldagar. Slappade hemma, bakade pizza och bullar på torsdagen.

På fredagen kände jag att vi var tvungna att komma ut lite så vi gick upp till Nero där vi åt lunch innan vi gick vidare till bibloteket där vi satt och läste en stund. När jag hämtade posten såg jag att jag fått ett brev från mormor och morfar!!

När jag slutade tog jag bussen ner till Croydon, jag och Evelina hade bestämt att vi skulle ses för att äta middag tillsammans.

Gambado

Igår var det dags för mig att jobba igen. Kommer jobba heldagar idag och imorgon med, R är nämligen i Paris på jobbresa. N hade en playdate inbokad så efter att jag lämnat av henne tog jag med mig lillan till Gambado. Det stora leklandet i Chelsea som vi var på min första vecka här. Det var smockat med folk eftersom hela London har lov,fick med mig en väldigt trött tjej hem!

Milkshake City & Hampstead Heath

Jag har varit ledig även idag så jag och Evelina passade på att ta en tripp upp till norra London. Där gick vi till Milkshake City som jag var på de första gångerna jag var i London. Det brukade vara ett stammis ställe för killarna när de bodde där uppe.

Efter att vi druckit upp våra milkshakes bestämde vi oss för att ta en promenad ner till Hampstead Heath. Vi gick förbi The Bishops Avenue även kallad Billonaires Row, en av världens absolut lyxigaste gator. Ett hus där kostar ca £60 miljoner! Väl framme satte vi oss på en bänk och kollade på utsikten över stan ett tag.

Efter ett tag började vi frysa så vi gick till Nero och käkade lunch. Blev kvar där ett par timmar innan vi tog bussen till Oxfordstreet där vi var inne en snabbis på primark. Sen åkte vi hem. Imorgon ska jag jobba igen!