Angelika

New job, new possibilities

Nu ska ni få en liten veckoupdate! I måndags började jag mitt nya jobb på riktigt, klockan 7 är min nya start tid. 

 Under veckan har jag lärt känna barnen och deras rutiner. M min hostmum är mamma ledig fram till mitten av månaden så hon har visat mig runt i området, jag har varit i våra olika parker och lekparker. N är nu inskolad på sin förskola och F har gjort sin första dag på sin nya skola. 

Med honom kommer jag få pendla upp till Notting Hill med tuben, han har nämligen lyckats få en plats på en av landets bästa pojkskolor ett erbjudande man inte kan tacka nej till. Skolsystemet här i England är verkligen inte alls sig likt det i Sverige och mycket av de man ser här kan man knappt förstå är sant. Men samhälls klyftan här är verkligen stor och de summorna pengar som läggs på hus, utbildning etc. existerar inte hemma. 

 
Första dagen vi lämnade honom tog vi en promenad i området och M visade mig sina favorit spots. Under promenaden såg vi Hugh Jackman och David Beckham. Helt casual på gatan, Beckham hade hämtat Harper i skolan och M berättade att jag garanterat skulle få se han igen med tiden, då får de bli en selfie. Synd att Harper inte är en pojke och ett par år yngre, det hade ju ändå varit en häftig klasskamrat att ha. 
 
 

På kvällarna har jag somnat som en stock och jag kommer verkligen inte ha långtråkigt här. Fullt upp med två pojkar under tre år, precis som de ska vara!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress