Angelika

Squirel talks pt 2
Veckan som var blev en lång vecka för mig, att börja jobba vid 6 fem mornar i rad tar ut sin rätt på fredag kvällen när man deckar framför riverdale klockan 22. Oturligt nog var Evelina ledig den här fredagen som jag jobbade men hon kom förbi och hängde med Felle och Noah.
 
Vi bakade lussebullar och gick på promenad i bishops park. M hade inte lyckats få in N på nursery som han brukar vara så jag fick ta en taxi med båda barnen för att droppa Felle i Notting Hill. Evelina och jag bestämde oss för att åka vidare till Westfield och leta julklappar medans N sov i vagnen. Efter ett tag tröttnade vi och hamnade på Café Nero. Noah vaknade till liv och som den enkla lilla filur han är nöjde han sig med att leka med en pappersmugg.
 
 
Lördag förmiddag bar det av ut mot Vickans place för en sista Von Gang träff innan hon åker hem till Sverige nu i veckan. Hon hade bakat tryffel och dekorerat sitt rum så fint. En riktig myskväll.
 
 
Söndag vaknade vi till att det snöat! Har aldrig sett så mycket snö på Londons gator tidigare men så mycket att de stängde av båda linjerna in mot centrum tyckte jag kanske inte det borde varit. Jag som skulle vidare till Streatis för att hälsa på hos min gamla familj satte mig på en buss 3,5 timmar innan jag skulle vara där och blev bara 15 min sen. Kul att se hur fascinerade britterna blir av lite snö ändå.
 
 
Väl framme blev det massvis av cuddles och Rachis lagade den godaste Casserolen jag smakat. Casserol är en gryta med vad man har hemma typ och det brukar inte vara min bästa men den här gången lyckades hon. De hade tänt en brasa i vardagsrummet och till och med innförskaffat sig en gran. Ja lite tidigt tycker jag nog det är men ändå mysigt att komma till ett julpyntat hem, här kommer ingen vara hemma över jul så därmed inget julpynt. 
 
 
På kvällskvisten sa jag hejdå och hoppade på ännu en buss för att ta mig hem till sängen i Fulham. Min lärdom av helgen, snöar det i London stanna hemma.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress