Angelika

We're back at it

Söndag och ännu en helg är förbi! Helgen inleddes med att jag och Evelina gjorde ett lite halvt spontant inköp av creamfields biljetter. Är fortfarande lite ledsen att vi aldrig åkte och såg Avicii förra året men nu bär det av, kan inte finnas mycket bättre platser att spendera august bankholiday på! Till och med Diplo himself är excited!!!!

Skämtis åt sido. Min lediga fredag spenderade jag i hammersmith, chillade mest runt innan Evelina kom och mötte mig. Vi gick till belushis för en fredagsdrink innan vi skulle vidare till Fulham och äta middag med två nya au pairer. Amanda och Felicia, vi åt på ett italenskt ställe och det blev en bra kväll.

Lördagen mötte jag Evelina i Greenwich. Hon hade läst om en utställning med bilder från världens bästa resefotografer. Efter att vi kollat runt där åt vi lunch på Nandos innan vi promenerade in mot stan.

Fascinerar mig hur litet stora London ändå är. Helt plötsligt står man framför Tower Bridge och så en liten bit till så är du vid London Bridge. Största turistfällan måste helt klart vara tuben, man tänker att allt är så stort här och ja det är det väl men centrum är egentligen rätt litet. Dock väldigt kul hur jag hemma i Sverige tycker att 15km är inget men här när man träffar någon 15km bort här då är det galet, dom bor ju obviously på andra sidan the river, läskigt????

Idag hade jag kollat in lite kör sång i Paulis och let´s just say don´t do it. Tänkte det skulle vara lite kul och jag har länge tängt att jag vill gå dit på någon form av cermoni. En mässa kändes lite tradigt, men med tanke på hur körsången var kan jag inte föreställa mig deras mässor haha. Katedralen är ju dock himla fin från insidan, tänk att de målat alla bilder där inne förhand?!
 
 
En sväng förbi bricklane hann vi också med för lite streetfood, tyvärr kunde vi inte hitta det helt amazing grekiska stället vi brukar köpa raps på. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress