Angelika

En hjort i London
I lördags mötte jag upp med Vickan på YoYo Sushi vid Southbank för lunch, har aldrig käkat där innan då jag inte gillar sushi men provade lite av deras andra alternativ och det var helt okej kanske inte ett ställe jag kommer tillbaka till dock. Vid ett hänkade även EP och vi tog oss till Nero på andra sidan vattnet, spelade kort ett par timmar och drack frappes. 
 
Efter en tur förbi Somerset House gick vi till ännu ett nytt ställe för käk, Byron Burgers. Vart lite besviken på det, GBK är helt klart bättre enligt mig. Avslutade kvällen gjorde vi med poppisar på en bänk vid Blackfriars. Första veckan på länge då jag en lördag var hemma innan tolv, skönt!
 
 
Söndag möttes vi upp ute i Richmond, jag och Vickan som aldrig varit där innan ville se hjortarna i Richmond Park. Lite häftigt att de går där i flockar mitt i London. Staden är från början byggd runt Richmond så hjortarna har bott i London långt innan människorna kom hit.
 
Innan vi gick till parken köpte vi med oss lite picknick mat, solen sken och jag kan säga att min rygg är rätt sönderbränd efter ett par timmar av parkhäng. När vi gick tillbaka mot centrum hittade vi en glassbil och svalkade oss med varsin mjukglass. Tanken var även att vi skulle ta oss till Kew Gardens med det får bli en annan gång!
 
 


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress