Angelika

Abbey Road
Nu är det söndag och jag ska försöka blogga ifatt lite om min sista helg i London. Blir alltid såhär att jag får blogga i efterhand om flera dagar...men iaf här kommer ett inlägg om i fredags!
 
Jag och Evelina möttes i Hernis där jag hoppade på hennes tåg mot Victoria. Vi tog bussen upp till St John´s Wood för att checka av en av de sista grejerna på min bucketlist. Nämligen Abbey Road, antagligen det mest fotograferade övergångsstället i London, kanske till och med världen? Vi gick över det en gång och fotade lite, var en stor drös turister där såg lite roligt ut med tanke på hur öde detta ändå ligger i norra London.
 
 
Efter att även ha sett studion där Beatles brukade hänga gick vi vidare för att ta en buss upp till Hampsted. Mitt sista besök i vad som är min favorit del av London fick ta oss till The Spinniards Inn, en av London´s bästa pubar som jag länge velat besöka. Vi käkade lite lunch där och det var en bra pub men vet inte om jag tycker den var så speciell.
 
 
Innan vi åkte neråt så promenerade vi genom Hampsted Heath. Tanken var att sen ta en buss till Leicester Square och äta glass på hägendaz cafét men väl framme där insåg vi att det var stängt. Tillslut hamnade vi på våran delade favorit plats längs themsen.
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress