Angelika

Kattcafé & Marknad
 När Vickan fyllde år i maj så bestämmde jag och EP oss för att vi ville ta med henne på Lady Dinah´s Kattcafé i Shorre. Någon Vickan läste om i höstas och kattälskare delux som hon är gärna ville komma till under året. Det är som det låter ett café med katter, man får leka och klappa på dem och de fanns verkligen en katt med varje personlighet. Vi bokade i slutet av april och lyckades då inte få ett bord förre i söndags, riktigt populärt!
 
Man får stanna och fika/mysa med katterna i 1,5 timme. Så när vi var klara där gick vi till Brick Lane som ligger precis brevid. Köpte som i höstas varsin souvlaki och halloumiwrap. Jag älskar Brick Lane market rekommenderar verkligen turister att ta sig dit, så mycket trevligare än både Portabello Road och Camden.
 
Inte så lång promenad därifrån hittar man även Columbia Road flower market. Då ingen av oss varit där tidigare passade vi på att ta en tur dit med. När vi tröttnat på blommor gick vi vidare till Hackney. Köpte vatten och la oss i parken en stund. Storstad och 25 gradersvärme är inte den roligaste kombinationen.
 
 
Vi avslutade dagen med att köpa takeaway pizza från Franco Manca. Sen hoppade EP och jag på overgrounden ner mot söder. Trött efter kvällen innan somnade jag nästan direkt när jag kom hem.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress