Angelika

En film på ett tak
Igår blev det söndags nandos i Woolwhich. Därfrån hade jag och Evelina planerar att ta båten in till centrum, det visade sig att den inte utgick därifrån utan från Greenwich så efter en liten busstur kom vi tillslut på en båt. Jag har ju åkt den en gång tidigare i våras när mamma,Helena och Anette var här men den här gången var det ännu bättre väder så vi satt ute på däck.
 
 
På kvällen hade vi planerat att gå på Rooftop Cinema i Peckenham. Har aldrig riktigt varit i den stadsdelen innan, brukar byta tåg där ibland men har aldrig gått ner. Det var utantvekan söders försök till ett mini Shorditch. Jag och Evelina passade verkligen in... 
 
 
Filmen visades på taket av Bussey Building. Var verkligen jättemysigt och jag önskar det funnits tid för oss att gå dit igen. Man sitter och kollar på solnedgången och sen när det blivit tillräckligt mörkt drar de på filmen. Vi såg Little Miss Sunshine och jag tyckte den var helt okej, normalt brukar de visa gamla klassiker som Grease eller Dirty Dancing. Rekommenderar ett besök på en rooftop cinema starkt!
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress