Angelika

I see the dawn of a new beginning
Nu undrar säkert alla ni tusentals läsare vad jag egentligen gör om dagarna nu för tiden? Var sover jag på nätterna? Det ska jag nu exklusivt berätta. Jag har kirrat mitt första "riktiga" nanny jobb. Ja jag gör exakt samma sak som innan men jag bor inte med familjen jag jobbar för. Jag bor i en lägenhet jag delar med ett par och en annan tjej. 
 
Först när jag blev erbjuden jobbet som nanny till lille H, en pojke på 10 månader blev jag ändå lite avtänd då det inte riktigt var placerat var jag tänkt mig. Nämligen i Bermondsey South East av Themsen, men då jag ändå kunde stanna i söder tackade jag efter lite betänketid ja. Inget jag ångrar idag, jag hittade boende i Danmark Hill som hittills visat sig vara mysigt med en fin park och bra kommunikation till resten av London.
 
Bloggen har nu också fått en ny kategori, det känns inte som jag vill tagga allt i nanny längre. Mitt liv här är numera vardag, även om det kanske låter konstigt så blir även ett liv i London vardag tillslut. Vi prata om det för någon dag sen hur annorlunda allt var när man var au pair. Allt var så nytt och man såg konstant nya saker, livet handlade i princip om att bocka av sin bucketlist. Det gör det ju faktiskt inte längre, men London får mig fortfarande att bubbla inombords av allt som finns utanför min dörr.
 
(null)
 
Min vecka med H ser ut som så att jag är med honom 7-6 måndag-onsdag. Jag letar nu efter något extra till torsdagarna. Fredag-söndag vill jag hålla så fritt som möjligt då jag forfarande bor här för jag vill leva livet och se så mycket jag bara kan av detta underbara land. Så nu vet ni läget mina vänner, jag känner att livet vänder nu. Vem vet vad som lurar bakom nästa hörn.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress