Angelika

Midsommar 18
Midsommar i år inledde jag med att ordna en liten midsommar middag till familjen. Romsås med lax, potatis och prinskorvar jag inhandlat från Ikea bjöd jag på. Till efterätt hade jag gjort en marängtårta och det blev succé för britterna.
 
 
 
Midsommarafton mötte jag Evelina på Ikea för lite lunch i Svenskanda. Sen blev det en runda på tesco där vi köpte blommor till våra kransar! Kvällen spenderade vi i Priory Park med att binda krans och lyssna på midsommarmusik.
 
 
I år valde vi att på midsommardagen avgå från de stor Svenska midsommarfirandet i Hyde Park och hade istället en egen uppe vid Ally Pally, Vickan hade fixat lax och Evelina hade gjort sin goda potatissallad med pesto och soltorkade tomater. Själv njöt jag bara.
 
 
På eftermiddagen tog vi en sväng förbi Evelina för att kunna fräscha upp oss lite innan matchen som vi såg på en pub i Finsbury Park. Omringade av tyskar kändes livet lite surt där i sista minuten. Men det var ju ändå midsommar så vi dansade vidare ändå.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress