Angelika

Fullfart mot Highbury

Back till London! Efter en natt på Belushan där Evelina lyckades stuka sin fot vaknade vi båda ändå tidigt. Låg och kollade på mobilen och bestämde att vi skulle ta det riktigt lugnt hela förmiddagen. Men då klockan 8 när vi minst anade det sa min mobil buzzzz och Harry skrev att det fanns biljetter till hans hemliga gig på kvällen, de släpptes direkt där och då och var väldigt få. Man var tvungen att köpa sin egna direkt på The Garage i Highbury, fortare än en blixt slängde vi på oss kläder och drog uppåt. Det var en sån enorm lättnad när vi blev insläppta och jag såg biljett högen. 

 

Väldigt exalterade satte vi oss och åt frukost, planerade om dagen som skulle ha innehållt The Vamps till köande och Harry Styles. Inget mig emot dock. Vickan mötte vi senare upp på Vapis för lunch och sen förvandlade hon oss ännu en gång till fab lady´s.

Jag och Evelina var på plats tidigt men utan något fungerande kö system hade det nog inte spelat så stor roll. Bra platser hamnade vi ändå på och det var magiskt. Tror inte min Harry kan vara något annat men jag måste säga att många av de nya låtarna gjorde sig så mycket bättre live än när jag hört dem innan. Njöt varje sekund och filmade typ bara en kort snutt av min favorit Two Ghosts. Kiwie och Woman hamnade även de på topplistan. Måste ju även tillägga att detta är något jag aldrig trodde jag skulle få vara med om, att se din absoluta favorit på ett så litet gig. Kan inte riktigt greppa det än.
 
 
 

Sista heldagen hade jag reserverat för min London familj. Checkade ut och tog bussen ner till Streatis the Hood. Värmde i mitt gamla au pair hjärta när båda barnen slängde sig om mig. Lillan släppte mig knappt på hela dagen, älskade unge. Vi flög drakar i parken och myste. Bästa stunden på hela dagen var när jag läste hennes sagor och hon säger please promise me that you´re here in the morning. Bara en månad tills jag är tillbaka hos dem igen!

Måndag morgon följde jag barnen till skolan och pratade lite med deras nya au pair. Var riktigt kul att höra hur hennes tid i London varit. Sen tog jag en snabbis på tesco innan jag åkte innåt till nero där Vickiz och Evelina väntade. Vi firade att det var Vickan´s dag, nu är även hon 21!
 
 
Efter ett sista nandos till lunch kramades vi hejdå och jag hoppade på tåget mot flygplatsen. Snart är vi där allihopa igen, då för att stanna. xxxx
Vic

<3

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress