Angelika

A day in Dorking
Igår hade jag planerat att genomföra Evelina´s födelsedagspresent som hon fick av mig i maj. Jag gav henne ett kort med ett rim och allt hon visste var att vi skulle åka någonstans. Efter ett par inställda tåg och föreseningar kom vi äntligen fram till Dorking. En liten town utanför södra London i Surrey Hills. Från tågstationen promenerade vi sen upp till målet med utflykten. Denibies Wine Estate.
 
 
Denibies Wine Estate är en av UK´s största vingårdar. Jag hade bokat in oss på deras ute tour. Då får man åka i ett litet tufftuff tåg över ägorna samtidigt som man får höra om hur allt började och vilka typer av druvor de odlar. De producerar ca 400 000 flaskor vin om året, dels i sina egna flaskor men de säljor även druvor till tex. Sainsburys Difference sparkling wine. 
 
 
Högst upp på toppen av ägorna stannade vi och fick smaka varsitt glas av deras verision av champagne. Vi fick även förutom att lära oss en massa om deras odling lära oss om hur ägorna använts genom tiderna. Absolut värt ett besök om man gillar vin!
 
När vi var klara promenerade vi över The Steping Stones, stenar som tar dig över The River Mole och upp för Box Hill där satte vi oss och åt våran picknic som jag tagit med. Sämre utsikt har man haft och jag njöt av den friska luften utanför storstaden.
 
 
Innan vi tog tåget hem igen kollade vi runt lite inne i Dorking, gick in i kyrkan och konstaterade att det är ett rätt mysigt ställe så nära London med naturen runt hörnet.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress