Angelika

En sammanfattning av mitt au pair år
*** TIDSINSTÄLLT, NÄR DET HÄR INLÄGGET KOMMER UPP SITTER JAG PÅ PLANET TILL SVERIGE ***
 
Kan knappt fatta att jag sitter här nu ett år senare och ska sammanfatta allt jag fått vara med om, det har gått så sjukt fort. 12 månader är verkligen inte en lång tid. Här kommer ett avslutnings inlägg till den här kategorien "Au Pair London 15/16". 
 
Innan sammanfattningen vill jag bara säga, har du funderat på att åka som au pair ÅK! Jag tror verkligen att jag hade ångrat mig om några år om jag inte tagit chansen. Visst finns de stunder då man bara velat packa sin väska och gå ut genom dörren men det är väldigt få jämfört med allt det ger. Du får en unik möjlighet att uppleva ett nytt land,språk och kultur på ett väldigt "safe" sätt. Pengarna du tjänar kan du lägga på exakt det du vill och den enda räkningen jag behövt tänka på är min mobil på 20 pund i månaden. På det har jag sen som ni alla vet fått en extra familj i London och flera fina vänner på köpet. Är så glad att jag åkte!
 
September
 
 
Jag packade ner mitt liv i två väskor och flög mot London. Träffade familjen, Evelina, Sabina och Victoria för första gången. Shawn Mendes. Utforskade de sevärdigheter jag inte sett sen tidigare. Marknader. One Direction x2. Tappade rösten.
 
Oktober
 
 
Barnen fyllde år. Von Gang bildades på riktigt. Nandos och Caffé Nero blev våra stammis ställen. Åkte till Sabbe G. Fick använding av mina stalkingskills och träffade Calum och Mickey från 5sos. Träffade Johanna och Helena. Såg Memphis.
 
November
 
 
Julbelysningen tändes på gatorna. Bakade kanelbullar. Imagine Dragons och The 1975. Von Gang firade Guy Fawks med sin första sleepover och firework festivalen vid Ally Pally. Promo week. Mamma och pappa kom över en helg.
 
December
 
 
Winter Wonderland. Ikea häng. X factor finalen. Shoppade julklappar. Podcast. Bakade pepparkakshus. Lillan hade julshow i skolan och med sin balettklass. Jennie och Jessica kom. Jag flög för första gången hem till Sverige för att fira jul.
 
Januari
 
 
Jag var tillbaka i London för att se nyårsfirandet från Westminster Bridge. Bella och Isak kom till London. Jag firade Sabina´s födelsedag hemma hos henne och sen med utgång på KOKO och en natt på Victoria. Vi hade flera sleepovers och årets första picknick. 
 
Februari
 
 
Jag hängde med världens yngsta man. Evelina kom på besök från Sverige. Warner Bros, Harry Potter Studios. Pancake day. Jonathan Ross inspelning. Belushis blev Sparkelina´s stammis ställe. Oxford. Snorungarna och Vickan åkte till Sabina för en stor sleepover och mellokväll.
 
Mars
 
 
Mello häng i Svenska Kyrkan. Jag fyllde år, firade med familjen, utgång och sen även en mysdag hos Sabina.  Hängde med Vickan till Hatfield. Hängde i Greenwich. Vapiano blev the new place. Påsken kom, barnen fick lov och jag åkte hem till Sverige för andra gången.
 
April
 
 
Månaden vi alla längtat efter. Såg The Vamps och 5SOS. Barnen hade lov och jag jobbade ett par heldagar.  Monopol med N. Utforskade Battersea och Chiswick. Jag och Evelina spenderade en dag i kö utanför O2 Brixton för att se Kyrre. Mitt livs kväll. 
 
Maj
 
 
Valborg. Besökte Kingston och Hampton Cort Palace. Såg Lewis Watson och Shawn Mendes. Mamma, Anette och Helena kom och vi turistade en heldel. Afternoon Tea. Evelina fyllde år. Cloud Nine släpptes. Det var Eurovision final,vi dansade och sjöng en hel natt med gäng tyskar på Walkabout. Vickiluris fyllde även hon 20 barr.
 
Juni
 
 
Jag och Sabbe G drog till Glarre, levde livet till max. Hängde i Richmond. Träffade äntligen Niall. Coldplay på Wembley. Vi hade tacokväll och en sista sleepover hos Vickan. Stan skakades av EU valet. Midsommar i Hyde Park.
 
Juli
 
Det var omöjligt att bara välja sex bilder från den här månaden....
 
A leauge of their own inspelning. Beyoncé. Von Gang spenderade en dag i Brighton. Electric Daisy Carnival. Wireless Festival. En sista dag hos Sabina. Firade Vickan med kattcafé. Sommarlov. Semster. EP och jag åkte till Dublin. Ett sista Von Gang häng.
 
Augusti
 
 
Sa hejdå till Vickan. Kräftskiva. Började jobba igen. Teater, tivoli och bad med ungarna. Skumpa. Picknicks. Rooftop cinema. Tog bussen till Cardiff. Abbey Road. Notting Hill Carnival. Skygarden. London Aquarium med kidsen. Gjorde allt en sista gång.  Flyttade tillbaka till Svearike igen!
 
Detta har verkligen varit ett av de bästa åren av mitt liv. Jag har fått vara med och se och uppleva så mycket inte bara de jag skrivit om ovan utan alla dessa små saker, framförallt med barnen. De båda har vekligen vunnit varsinn plats i mitt hjärta. Jag är så tacksam att jag matchade med just min familj och att jag tog steget och åkte iväg. Jag hoppas att jag snart kommer att få se dem igen, mina små snorungar. De känns så konstigt att tänka på att det inte är jag som kommer ta dem till skolan på måndag, det är deras nya au pair. Men jag är samtidigt säker på att det var dags för mig att avsluta detta kapitel. Det är en del av livet att vända blad. 
 
Det är inte mycket som värmer i hjärtat som när min finaste lilla E gosar in sig i famnen och sniffar på min tröja. När hon erbjuder mig att låna hennes favorit gose om jag har svårt att sova. När de gömmer sig bakom mig i en jobbig situation och man vet att just nu är jag deras största trygghet. När N pratar om saker hon gjort och hur hon vill visa mig dem. När hon ber om att jag ska baka bullar som är det bästa hon vet. 
 
Tänk att jag skulle komma att älska dessa två så mycket.
 
Förutom min värdfamilj och framförallt barnen är det bästa med den här resan tveklöst mina tre nya vänner. Hur kan vi bara kännt varandra i ett år? 
 
 
Först träffade jag Evelina. Jag ska erkänna att när jag kom hit tänkte jag att man kommer aldrig klicka med de första man träffar? Jag hade så fel. Jag kan inte beskriva hur mycket jag älskar Evelina (skoja). Jag är säker på att det var meningen att vi skulle göra den här resan samtidigt, att vi skulle hitta varandra. Hon är inte någon annan lik. Bff´s, systrar, soulmates, Aviciis Top Bitch you name it det är hon. Vi har verkligen gjort allt ihop under det här året. Urmulligt urbäst är hon. PUSS PUSS sugerplum.
 
 
Dagen efter träffade jag Victoria, jag minns att när vi först sågs framför lilla bk på Victoria Station förvånnades jag över hur kort hon var. Vickan är min all time favourite nörd. Jag vet inte hur hon stått ut med mig och Evelina i ett helt år men jag är väldigt glad att hon gjort det. Någon mer driven och målmedveten person än Victoria vet jag inte om jag stött på, hon säger alltid till mig att ingen dröm är för stor och jag inspireras alltid av denna lilla smålänning. Och Vickan även om vi inte gymmar ihop så skulle jag säga att vi är nära.
 
 
Någon minut senare träffade jag Sabina. Alltså vet inte var jag ska börja med denna pingla. Hon är en såndär person som är råärlig men samtidigt vill allas bästa. Det finns inget stopp hos Sabbe G, det är 100% vad det än gäller. När man känt att man vill komma bort från stan en stund har Sabina alltid haft sin dörr öppen och jag har älskat varje sekund vi spenderat tillsammans. Allt från kvällen på kareoke baren till våran Glarre resa. Världens bästa norrläning, en av de starkaste männsikorna jag mött. Love you Sabinis.
 
Nu har vi alla skiljts åt och det är dags för nästa kapitel att ta vid. Jag villl tacka alla er jag fått lära känna under året och även ni som följt mig här på bloggen. Just nu är jag inte säker på hur mycket bloggen kommer uppdateras framöver men den kommer finnas kvar och jag lovar att när nästa projekt tar vid så ska jag dela även det med er! Cheers and peace out från Angelika aka Angie aka Sparkle aka Solveig aka The Queen xxx
 
 
 
 
 
 
Lord Pråmell

Du är så jävla fin. Tack för att jag fick dela detta året med dig :* älskar dig

Svar: älskar dig, kan inte föreställa mig ett liv utan dig sugerplum
Sparkle aka Angelika

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress