Angelika

Wireless Festival
Ett väldigt försenat inlägg om förförra söndagen. Vi vaknade efter några timmars sömn sen vi kommit hem från Electric Daisy Carnival dagen innan. Jag och EP hade tänkt försöka få tag på någon som sålde andrahands biljetter till Wireless festival då Kygo headlinade. 
 
När vi kom fram till Finsbury Park insåg vi att vi nog lika gärna kunde ställa oss i den lååånga kön och köpa orginalbiljetter. Tror vi köade i nästan 2 timmar och tyvärr innebar det att vi missade Thomas Jack som vi båda velat se ett tag. När vi kom in stallde vi oss direkt framför stora scenen. Såg lite av Jess Glynne, Garrix för andra gången den helgen och sen min Kyrre. 
 
 
Då jag är lat tänker jag citera Evelina "En sluts kan jag dra efter två dagar av helt olika festivaler. Jag står hellre i ett publikhav av 18 + där folk käkar piller åt höger och vänster än ett folkhav av små fjortisar som tror de är något. EDC va ju 18+ och människor har faktiskt mycket mer respekt för varandra och alla var verkligen där för musiken. Människor (som även vi) gick verkligen in för de och hade flaggor, roliga outfits osv. Medans Wireless som va 14+ saknade respekt, folk va mer där för att supa och bråka den för musiken, folk trodde nog dessutom att de var i Kalifornien på Coachella, vilka muppar."
 
Enormt besviken på Wireless, kommer nog undvika festivaler där det inte är 18+ i framtiden. Men jag fick se Kyrre igen och det var lika bra som vanligt, så det var värt det. En av de bästa helgerna någonsin!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress