Angelika

SPARKELINA IN DUBLIN I

I tisdagsmorse for jag och Evelina till Dublin. Vi flög från Gatwick och det tog bara 50 minuter att flyga över till Irland. Vi landade vid 10 tiden och tog bussen in till stan. Lite smått förvirrade över euro mynten man var tvungen att betala bussen med. Vi lämnade väskorna och fixade oss lite på airbnb´t vi hade bokat rum på. Kan absolut rekomendera andra som vill resa iväg på en weekend lite billigt att hyra ett rum via airbnb!

 
Vi bodde ca 15 minuters promenad in till centrum,men Dublin är ju väldigt litet jämfört med tex. London så kan inte riktigt säga om det var nära i deras avstånd men för oss var det perfekt. Lunchade gjorde vi på en liten pub. Innan vi gick mot Guinness Storehouse som vi hade bokat biljetter till på eftermiddagen han vi med en sväng på penny´s aka primark. 
 
 
Resten av dagen spenderade vi på Guinness. Fabriken i Dublin är den ända Guinness fabriken i världen och de producerar ca. 14,3 miljoner pints öl per 3 dagar. Sjukt mycket med andra ord. Man fick se allt från ingredienserna, gamal reklam, maskinerna och dess utveckling till hur flaskorna och burkarna förändrats genom åren. Jag tyckte absolut det var värt ett besök, mest intressant enligt mig var när vi fick lära oss hur man ska dricka ölen för bästa upplevelsen. Till och med jag som inte gillar öl fick i mig den lilla pinten.
 
Sist kom man upp på toppen av huset där man kunde se hela Dublin ut genom glasrutorna. I norr såg man bergen och öst såg man havet, himla fint!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress