Angelika

Food
Onsdag och mer än halva jobbveckan är gjord. När jag hade lämnat girlsen i skolan tog jag en promenad upp till Balham där jag skulle träffa en ny au pair. Becca som är från tyskland, hon flyttade hit för två veckor sedan och jag hittade henne i en fbgrupp. Hon verkade jättetrevlig och vi är i samma ålder. Vi tog en fika och jag tror absolut vi kommer träffas igen.
 
När jag åkte hem köpte jag med mig nandos takeaway, har aldrig provat det innan men passade på idag när jag var i närheten av ett och skulle ta bussen som går ända hem. Lunchade sedan med Evelina via FaceTIme, det har blivit våran nya grej.
 
Efter skolan hade N dramaklubb så jag och E gick till cafét och fikade. Hämtade N när hon slutade kvart över fyra och gick hem. Vädret här de senaste dagarna har varit så himla tråkigt, Londons version av vinter är regn och storm. 
 
 
Igår gjorde jag köttbullar till middag. Åt några idag med, fast med pasta och ketchup. Vi kom då in på samtalsämnet mat. Kombinationen pasta och ketchup fanns inte i deras värld, så himla roligt och jag tänker då på pappa som äter de direkt ur kastrullen med salt och peppar. 
 
Deras skollunch består varje vecka av en dag med baked beans (!!!) tydligen tycker de att det är helt galet gott och de blev väldigt förvånade när jag sa att det max är typ 2 av 5 barn i Sverige som gillar det. Två dagar i veckan får de jacket potatoes, vilket är bakpotatis med ost. Och en dag varje vecka får de....pizza?! Sen sista dagen är de något olika från vecka till vecka, känns som de har något oambitiösa mattanter.
Lord Evelina

Avis på köttebullarna...

Svar: jag har några i frysen.....
Angelika

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress