Angelika

#BFGDreamJars
Den här veckan har jag haft det rätt chill på jobbet. I måndags hade kidsen en stor playdate här med två av deras vänner. Väldigt ansträngande tyckte alla det lät och de undrade hur trött jag måste varit efter att haft hand om 4 barn helt själv hela dagen. Men det var inte speciellt svårt, de lekte så bra med varandra och de små irreterade inte de stora mer än ett par gånger. 
 
Jag passade på att börja packa mina väskor på rikitgt. Insåg med 4 kilos övervikt i den ena väskan att jag måste ta och gå igenom allt igen, får nog slänga lite mer och försöka fördela ut vikten på väskorna lite bättre. 
 
Igår hade jag och barnen bestämt oss för att åka in till stan för att leta efter dream jars, stora burkar med drömmar uppmålade i dem. Det är som en utställning här just nu pga av den nya Roahl Dahl filmen The BFG som hade premiär för ett par veckor sen. Olika större profiler har fått måla upp drömmar de haft under livet och de har plaserats ut i burkar. När jag läste om det för ett tag sen tänkte jag direkt på N som har läst och sett det mesta av Roahl Dahl.
 
Tyvärr valde vi nog lite fel dag, det var så sjukt varmt i hela stan. 32 grader och alla tre kände sig nog rätt klara efter att vi tagit oss till Tower Of London. Endast 4 burkar fick jag med dem att hitta innan jag gav upp med en överhättad liten E och åkt hem.
 
City of dreams av Sadiq Khan The Major of London
 
For The Love Of The Animals av Simon Cowell
 
For The Love Of The Hedgehog av Zoella
 
På kvällen när jag slutat åkte jag tillbaka in till stan. Mötte EP på oxfordcircus för att gå på en sista stor shoppingrunda. Efter att vi kommit ut från primark en kvart innan stängning tog vi bussen ner till Picadilly. Köpte varsin wok to walk som vi åt på Trafagal Square. Det är de stunderna som nästan är finast. När man sitter där i staden som så många drömmer om och bara njuter av livet. Värt fem timmar sömn innan man ska upp och jobba igen.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress