Angelika

British Museum & A Bit of Sherlock
Fredag och ledigt, brukar ju försöka ge mig ut på äventyr när jag har tid och dagens val föl på British Museum. Inte direkt ett äventyr, rätt tråkigt om jag ska vara ärlig. Spenderade ca en timme där iaf. Gick mest på gallerierna om afrika och nord amerika, får se om jag återvänder någon mer gång under året.

 
Sen passade jag på att promenera vidare till St Bartholomew's Hospital där jag tänkte kolla på var Sherlock spelades in! Det fanns en telefonbox där fans hade klottrat massor av meddelanden och quotes från serien. Tyvärr hade jag ingen penna så kunde inte skriva något själv.
 
"Honey you should see me in a crown"
 

 
John's vinkel när Sherlock hoppar från taket.
 
Innan jag tog tåget tillbaka hem gick jag som varje fredag till Starbucks och drack en café mocha. Ikväll ska jag nog inte göra så mycket mer, är super taggad på att ta tåget från London för första gången imorgon. Lämna staden lite och se mig om!
 
 
Johanna

Men British museum, vilken jävla byggnad det är!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress