Angelika

LONDON DAY 2
Nu ska jag försöka minnas mig tillbaka till London och berätta för er om dag 2 eller den första riktiga dagen i London!
 
Vi gick upp vid 8 på morgonen för att kunna få ut så mycket som möjligt av dagen. Efter att vi fixat oss gick vi mot den närmsta underground som var north  acton. Därifrån åkte vi till oxfordstreet, där gick vi in på första bästa Starbucks för att äta frukost. Det var första gången någon av oss varit på Starbucks och tro mig det kommer bli fler besök,så underbart!
 
 
Efter frukosten tog vi tuben till Trafalgar Square och det var en av de många bästa sakerna på hela resan. Det var helt klar mer än coolt att stå där one thing videon är inspelad,det kändes lite som man vart där förut för man kände lixom igen sig! Det var iaf jättefint och riktigt kul,gjorde ett antal försök att klättra upp på ett lejon men lyckades inte riktigt...haha.
 
 
Måste bara säga att det där är typ 1 hundradel av bilderna där från..hehe.
 
Sen åkte vi vidare till vad jag tror var Leicaster Square,är inte helt säker men vet att vi var där iaf. Vi hittade M&M's world som inte var inplanerat men helt klart sevärt! Riktigt kul att gå runt och kolla där inne och jag kan faktiskt ångra lite att jag inte köpte med något mer därifrån. Där såg vi också Picadilly Circus men då vi hela tiden sa att vi skulle ta kort på den när vi gick förbi nästa gång blev det att den glömdes bort,inget märkvärdigt antar jag? ;)
 
 
Efter M&M's var vi också inne på cyber candy där vi köpte skittles och chocklad. Vi tittade in i någon liten Mumindalen shop och såg LOVE grejen med en massa nyckellås i,det är helt klart något jag och Harry kommer besöka i framtiden! ;)
 
 
Sen blev det Big Ben! Den var ju ett måste och jag tycker nog att man ska ha sätt den. Hela byggnaden är så stor och fin på något konstigt sätt. Från bron där såg man också London Eye och man hörde folk som spela säckpipa. Fick en grym feeling och vi gick vidare för att posa med den klassiska telfonkiosken! :)
 
 
Ungefär här någon gång fick jag något skit på linsen och det märkte jag tyvärr inte förens sent så på bilderna som kommer nu kommer det kanske se lite suddigt ut på vänster kanten.... :/
 
Vi gick iaf sen till St James Park, en himla mysig park med massor av ekorrar och läskiga fåglar...
 
 
När vi hade gått igenom St James kom vi fram till slottet, Buckingham Palace. Det är nog ett av de få ställena jag kan säga inte var så mycket att se. Det är ju såklart som allt annat coolt att ha sätt men jag tycker ärligt inte att det var så fint, Stockholm's slott är finare! ;) Men även här fick man lite den här omg det är inte länge sen Liam och Louis stog precis här,där vi är. Fatta att dagen efter detta såg vi dom,på riktigt!
 
 
Sen gick vi tillbaka till Trafalgar Square och tog tuben in till Oxfordstreet! Där blev det mat, NANDOS. Jag vet inte hur man ska beskriva Nandos men det var liksom Strabucks en av de bästa ställena jag ätit på. Så himla gott,obeskriviligt!
 
 
Sen blev det shopping, Forever 21,Top Shop, Victoria Seacret, HMV, Hollister och massa. Men bilder på mina fynd får ni i ett annat inlägg. :) Vi tog efter shoppingen en paus på....ja Starbucks! Provade den omtalade frappuccinon och den var inte min grej om man säger så..hehe.
 
 
Vi utnyttjade kvällen och åkte ut till Milkshake City. För er icke one direction fans är det en måste grej för oss som är det. Det är typ heligt haha,nej men det är ett coolt ställe att ha varit på och där om någonstans får man de här "killarna har varit här känslorna"... ;) Det var jättemysigt där inne och vi var sist kvar så vi passad på att köpa milkshake city tröjor och så bad vi henne ta en bild på oss där inne, yolo på den! ;D
 
 
Sen åkte vi till Johanna's jobb och hämtade nyckeln till lägenheten då vi skulle bli ensamma under natten. Det var riktigt skönt att få ta av sig skorna när vi kom hem,kan säga att jag hade om blåsor under hela mina fötter.. :( 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress